دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت
دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت

چهار راهکار اساسی مدیریت هزینه برای مشاغل کوچک

شروع یک کسب‌و‌کار بسیار آسان اما اداره آن دشوار است؛ زیرا نیازمند تلاش بی‌وقفه، نیروی کار و هزینه‌های هنگفت خواهد بود. هنگامی که کسب‌و‌کار بزرگی دارید بدان معنا است که از پشتوانه مالی خوبی برخوردار هستید، اما اگر کسب‌و‌کار کوچکی را اداره می‌کنید باید از تمام سرمایه ای که دارید مراقبت کرده و به بهترین نحو هزینه کنید.

اگر صاحب مشاغل کوچک بوده و از نظر بودجه محدودیت دارید، در اینجا چهار روش برتر مدیریت هزینه برای کنترل هزینه‌هایتان را ارائه می دهیم.

1. کاهش هزینه‌های سربار

یکی از تکنیک‌های مهم برای مدیریت هزینه‌ی کسب و کار شما، به حداقل رساندن هزینه‌های سربار است. هزینه‌های سربار کل سرمایه‌ی شما را در کمترین زمان کاهش داده و شما را در مشکلات مالی قرار می دهد. این مورد معمولاً در کسب و کارهای سنتی که در آن هزینه اجاره، قبض و فضا نسبتا زیاد است؛ بیشتر به چشم می‌خورد. اگر کسب و کارتان اینگونه است، باید به طور جدی در مورد یک کسب و کار آنلاین فکر کنید که در آن می توانید مبالغ زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. فروش در کسب و کارهای الکترونیک سال به سال به سرعت در حال افزایش است و بیشتر مشاغل از شکل سنتی در حال تغییر هستند و خود را با تجارت الکترونیک منطبق می‌کنند. انجام بیشتر یا کل فروش به صورت آنلاین می‌تواند هزینه‌های شما را به طرز چشمگیری کاهش دهد؛ در حالی که به شما این امکان را  می دهد که همزمان به یک جمعیت بزرگتر دسترسی داشته باشید.

2. استفاده از فن‌آوری‌های مدرن

روش اصلی بعدی برای به حداقل رساندن هزینه های کسب و کار شما استفاده از فناوری مدرن برای انجام کارهایتان است. فناوری مدرن بهترین دوست هر کارآفرینی؛ چه کوچک و چه بزرگ است. این کار کلیه عملکردهای تجاری شما را به خوبی ساده کرده و به شما کمک می کند تا با رقبای بزرگتر تجاری خود رقابت کنید. برای اتوماسیون، مقیاس‌گذاری، اطمینان از امنیت و حفظ عملکردهای ثابت می توانید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و برنامه های رایانش ابری استفاده کنید.

3. مدیریت بهتر زمان

این روش بسیار مفید دیگری برای کاهش هزینه‌های کسب و کار شماست. مدیریت زمان بدین معناست که نه تنها با موفقیت کسب‌و‌کار خود را اداره می کنید، بلکه با انجام هر پروژه در مهلت مقرر هزینه‌های اضافی خود را نیز کاهش می‌دهید و این امر زمانی امکان‌پذیر است که به هر کارمند، وظیفه‌ای متناسب با توانایی او اختصاص دهید. بدون مدیریت کارآمد زمان، اعضای تیم می‌توانند به راحتی از هدف منحرف شوند و شما برای نیروی انسانی متحمل هزینه‌ای می‌شوید که نتیجه‌ای برایتان ندارد. بنابراین باید در مدیریت زمان عالی باشید تا بتوانید مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی و پول پس‌انداز کنید.

4. برون سپاری پروژه ها

برون سپاری برخی از کارهای پروژه‌ای شما که به کارمندان داخلی نیاز ندارند، باعث می‌شود که شما تا حد مطلوبی در هزینه ها  صرفه‌جویی کنید. این مورد یکی دیگر از تکنیک‌های مدیریت هزینه است که مخصوصا به واسطه اینترنت امکان پذیر شده است. این مورد نه تنها می تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه ها شود، بلکه به شما امکان می‌دهد به درخشان‌ترین استعدادهای موجود در خارج از کسب و کارتان دسترسی پیدا کنید. ابزارهای زیادی مانند Skype و Team Viewer در دسترس است که ارتباطات رو در رو را فراهم می کند. با کاهش هزینه‌های خود ، می‌توانید سود بیشتری کسب کرده و در عین حال  پشتوانه محکمی برای آینده ایجاد  کنید.

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

محبوبترین

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط