دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت
دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت

دوره‌mba چگونه به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

دوره mba چگونه به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند؟

راه اندازی و رشد شرکت شما به چیزی بیش از یک ایده خوب نیاز دارد. خواه این یک کسب و کار مربوط به آجر و ملات باشد، یک استارت آپ مقیاس‌پذیر یا یک شرکت خدمات اجتماعی، موفقیت در اجرای ماهرانه ایده شما نهفته است.

گذراندن دوره  MBA یکی از راه‌های یادگیری مجموعه مهارت‌هایی است که برای تبدیل اشتیاق و هدف خود به موفقیت تجاری نیاز دارید. با این حال، MBA  ممکن است برای همه مناسب نباشد.

نکته کلیدی درک مزایای MBA است و اینکه چگونه این مزایا می‌توانند به شما در دستیابی به اهداف خاص خودتان کمک کنند.

آیا یک کارآفرین به دوره MBA نیاز دارد؟

در حالی که بسیاری از کارآفرینان مشتاق هستند که ایده‌های خود را در دنیای واقعی راه‌اندازی کنند، انتخاب یک دوره MBA مناسب در همان زمان به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بسازید. زمانی که یادگیری مدیریت کسب‌وکار به درستی انجام شود، نه‌تنها زمان را از عملیات راه‌اندازی شما نمی‌گیرد، بلکه دانش عملی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می‌کند تا یک کسب‌و‌کار را کارآمدتر اداره کنید. شما قادر خواهید بود از آموخته‌های خود برای موفقیت شرکت خود، در اسرع وقت استفاده کنید.

چرا کارآفرینان به دوره MBA نیاز دارند؟

در اینجا هفت دلیل وجود دارد که چرا گذراندن دوره  MBA یک سرمایه‌گذاری ضروری در حرفه کارآفرینی شما است.

1.شما باید بدانید که چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

اگر می خواهید یک شرکت موفق را اداره کنید، باید بدانید که چگونه یک کسب‌وکار را توسعه دهید. اداره یک شرکت کوچک به معنای توانایی مدیریت یک شرکت با صدها کارمند نیست. همانطور که درآمد بیشتری به دست می‌آورید، باید بدانید که چگونه افراد مناسب را استخدام کنید، تیم‌ها چگونه با فرهنگ و چشم‌انداز شرکت شما منطبق می‌شوند و چگونه می‌توانید کارکنان را در کاری که می‌خواهید انجام دهید، مشارکت دهید.

دوره MBA مهارت‌های مورد نیاز برای رشد شرکت‌ها، از مرحله راه‌اندازی تا کسب درآمد را فراهم می‌کند. شما در مورد امور مالی، استراتژی بازاریابی، مدیریت عملیات و استفاده از داده‌ها برای مقیاس موفقیت آمیز بودن کسب‌و‌کار خود یاد خواهید گرفت.

بنابراین، گرفتن  گواهینامه دوره MBA می‌تواند یک سرمایه‌گذاری اساسی در حرفه کارآفرینی شما باشد. مزیت دیگر MBA این است که به شما می‌آموزد که چگونه تصمیمات سخت بگیرید، حتی با داده‌ها و منابع محدود.

2.شما باید در مورد تکنولوژی، حسابداری، تامین مالی، مالیات و قانون تجارت بدانید

در حالی که برخی از کارآفرینان ممکن است خود را یک حسابدار حرفه‌ای بدانند و یا سابقه‌ای در حسابداری داشته باشند، اکثر آنها با جنبه‌های مالی اداره یک تجارت آشنا نیستند. دوره MBA به شما کمک می‌کند جنبه مالی هر اقدامی را درک کنید و به شما یاد می‌دهد که چگونه در مورد تجارت خود به طور استراتژیک فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به عنوان یک سیستم پیچیده در نظر بگیرید که مقیاس‌پذیر است و می‌تواند گسترش یابد تا چندین محصول یا خدمات را شامل شود و توسط افراد مختلفی که دیدگاه مشابهی دارند اداره شود.

همانطور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، باید افرادی را استخدام کنید که بتوانند جنبه‌های حسابداری و اداری امور را مدیریت کنند .گذراندن دوره MBA به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه می‌توانید کار را در شرکت خود به بهترین نحو محول کنید تا همه تصور روشنی از مسئولیت خود داشته باشند.

با این حال، شما باید خودتان پایه محکمی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکارتان داشته باشید و نحوه تأثیر آنها بر سود را تشخیص دهید.

MBA  به شما کمک می‌کند تا در مورد حسابداری، حقوق و دستمزد، مالیات و سایر زمینه‌های قانونی بیاموزید تا بفهمید برای حفظ موفقیت طولانی مدت چه چیزی لازم است. این یکی از دلایلی است که بسیاری بر این باورند که گذراندن دوره MBA به شما کمک می‌کند تا کارآفرین بهتری باشید.

3.فارغ التحصیلان MBA به خوبی در مهارت‌های رهبری آموزش دیده‌اند.

در راه‌اندازی استارت‌آپ شما به چیزی بیشتر از استراتژی فروش و بازاریابی وجود دارد. شما همچنین باید بدانید که چگونه افراد مناسب را استخدام کنید، با رسانه‌ها کار کنید و به مشکلات خدمات مشتری رسیدگی کنید.

کارآفرینان باید یک تیم را به سمت دستیابی به اهداف خاصی برای تجارت هدایت کنند. بنابراین، کارآفرینان باید به فکر پرورش مهارت‌های رهبری در کارکنان خود نیز باشند.

هنگام تصمیم‌گیری برای تامین مالی یک استارت‌آپ، بسیاری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر نه به ایده، بلکه به بنیانگذاران نگاه می‌کنند. فارغ التحصیلان MBA بر اساس معیارهای رهبران ماهر، امتیاز بالایی کسب می کنند. این به این دلیل است که یک دوره MBA بر مهارت‌های رهبری مانند مذاکره و تصمیم‌گیری تأکید دارد، مهارت‌هایی که اگر می‌خواهید کارآفرینی باشید که می‌تواند با موفقیت یک کسب‌وکار را توسعه دهد، ضروری است.

4.MBA مهارت‌های شما را تقویت می کند

طبق گزارش انجمن کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده، 30 درصد از کسب‌وکارهای جدید در دو سال اول افتتاح، 50 درصد در پنج سال اول و 66 درصد در طول 10 سال اول شکست می‌خورند. یکی از رایج‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها شروع به سرگردانی می‌کنند، داشتن چارچوب‌های مالی و عملیاتی ضعیف است. در حالی که محصولات و اشتیاق ممکن است در قلب روحیه کارآفرینی نهفته باشد، بسیاری از کارآفرینان بدون ساختار، استراتژی، مدیریت و برنامه‌های تجاری مناسب موفق نمی‌شوند.

MBA  می تواند به کارآفرینان کمک کند تا با ایجاد دانش اساسی و بینش‌های عملی در مورد مدیریت کسب‌وکار، پیشرو و پیشتاز باشند. درس‌های آموخته شده در مورد امور مالی، حاکمیت، مدیریت عملیات، استراتژی، تصمیم‌گیری، آینده‌پژوهی، بازاریابی، و رهبری و مدیریت سازمانی مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت در یک بازار رقابتی هستند. چه انجام اقداماتی برای مدیریت جریان نقدی شما از عملیات، پیمایش قوانین مالیاتی، ایجاد یک ساختار قانونی، مدیریت روابط کارکنان، یا تنظیم یک چارچوب سازمانی از طریق یک طرح تجاری، دوره MBA  به شما مهارت‌هایی را برای حل مشکلات پیچیده تجاری می‌دهد.

کارآفرینان باید کلاه‌های زیادی بر سر بگذارند، از بازاریابی گرفته تا مدیریت فروش و توسعه کسب‌وکار تا مدیریت رسانه‌های اجتماعی. به گفته پیت فلینت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذارانTrulia، دوره MBA شما را به یک کارآفرین بهتر تبدیل می‌کند. او می‌گوید که گذراندن دوره MBA به شما امکان دسترسی به سرمایه و استعداد را می‌دهد. شما را در معرض رشته‌های مختلف و مطالعات موردی قرار می‌دهد. و فضای خلاقانه برای بزرگ‌اندیشی و همچنین محیطی برای شکست ایمن در اختیار شما قرار می دهد.

5.MBA شبکه پشتیبانی شما را ایجاد خواهد کرد.

اکثر افرادی که به گذراندن دوره MBA متعهد می‌شوند، جاه‌طلب، با انگیزه و هدفمند هستند. با چنین شخصیت‌هایی، کلاس‌های MBA به کلونی نیرومندی از افراد همفکر تبدیل می‌شود. به‌علاوه، برنامه‌های MBA دسترسی به برخی از بهترین اعضای هیئت علمی در آموزش کسب‌وکار و همچنین کارشناسان و مشاوران صنعت در زمینه کارآفرینی و نوآوری را فراهم می کند. این نوع ارتباط بسیار ارزشمند است زیرا شبکه‌ای از همکاران تجاری، شرکا و همکاران را در آینده ایجاد می‌کند. از این گذشته، معمولاً ما با افرادی که می‌شناسیم، دوستشان داریم، به آنها اعتماد داریم و برایشان ارزش قائل هستیم، راحت‌تر تجارت می‌کنیم. علاوه بر این، دسترسی به کارشناسان صنایع بین‌المللی، اساتید و فارغ‌التحصیلان قبلی نیز فرصتی را برای راهنمایی از بهترین‌ها ایجاد می‌کند.

کارآفرین بودن اساساً سرمایه‌گذاری در قلمروی ناشناخته است. با ایجاد روابط با همتایان و متخصصان قابل اعتماد در طول دوره MBA ، به احتمال زیاد یک شبکه پشتیبانی آماده خواهید داشت که بتوانید با آن تجارت کنید، در ارجاعات متقابل مبادله کنید و زمانی که قطار کارآفرینی کمی پیش رفت، برای مشاوره به آن مراجعه کنید. این روابط نه تنها به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد، بلکه احتمالاً تبدیل به قایق نجات برای تجارت شما می‌شود.

6.دوره MBA جهان‌بینی شما را گسترش می‌دهد.

مدرسه کسب و کار دانشجویان را از تمام نقاط جهان جذب می کند. این بدان معناست که مجموعه افرادی که با آنها ملاقات خواهید کرد، افکار گوناگونی را به شیوه های تجاری و هر موقعیت حل مشکلی به همراه خواهد داشت. از طریق این لنز بین المللی، درک عمیقی از روندهای جهانی و پویایی بازار به دست خواهید آورد و یک طرز فکر جهانی را پرورش می دهید.

توانایی تفکر جهانی در مورد توسعه مهارت های کارکرد موثر با رهبران تجاری و سازمان هایی با تفاوت های فرهنگی است. بر اساس تحقیقات مرکز اقتصاد و تجارت بریتانیا، تقویت چشم انداز بین المللی باعث بهبود نتیجه می شود. بنابراین منطقی است که جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید.

تنوع افکار می تواند با به چالش کشیدن وضعیت موجود منجر به نوآوری و ایده های خلاقانه شود. بر اساس گزارش Deloitte، مرز جدید تنوع: تنوع افکار و آینده نیروی کار، تنوع افکار می تواند به محافظت در برابر تفکر گروهی و اعتماد بیش از حد متخصص کمک کند، مقیاس بینش های جدید را افزایش دهد و به سازمان ها کمک کند تا کارکنان مناسبی را شناسایی کنند که می توانند به بهترین نحو با آنها مقابله کنند. مشکلات فوری در اقتصاد جهانی، بررسی رویکردهای مدیریتی در زمینه‌های فرهنگی مختلف، درها را به روی فرصت‌های جدید باز می‌کند.

7.دوره MBA شما را ماندگار می‌کند.

با توجه به اینکه تقریباً 40 درصد از مدیران عامل Fortune 500 دارای مدرک MBA در رزومه خود هستند، می‌توان تصور کرد که شرکت در این دوره برای شهرت شما سودمند است و از نظر ایجاد برند شخصی شما، اهمیت زیادی دارد و به دنیای تجارت این پیغام را می‌دهد که شما برای کارآفرینی و دارا بودن هوش تجاری که با مدیریت شرکت‌های جدید همراه است، اشتیاق فراوان دارید.

دوره MBA به شما امتیاز متفاوتی می‌دهد. شما از همه مدیران و همکاران سابق خود متمایز خواهید شد. با تحصیل در یک دانشگاه مطرح، اعتبار شما افزایش می‌یابد زیرا می‌توانید با اطمینان توانایی خود را در تفکر استراتژیک، مقابله با مشکلات و مدیریت بحران نشان دهید. هیچ شکی باقی نمی‌گذارید که می‌توانید خود را با شرایط متغیر اقتصادی وفق دهید و این ذهنیت را داشته باشید که همه جا فرصت را ببینید.

منبع: دانشگاه جیمزکوک

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Picture of مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

محبوبترین

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Picture of مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط