دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت
دانشگاه علامه طباطبائی برگزار کننده دوره‌ های mba ،dba postdba و کوتاه مدت

چرا شرکت‌ها به دنبال فارغ‌التحصیلانMBAهستند؟

فارغ‌التحصیلان MBA

از آنجایی که تأثیر همه‌گیری کرونا بر شرکت‌ها رو به کاهش است، این شرکت‌ها به نیروهای جدید با استعداد، با مهارت‌ و تخصص مرتبط نیاز دارند تا به نیروی کار خود بپیوندند. خوشبختانه، تقاضا برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های MBA بالاست.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 91 درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان از استخدام فارغ‌التحصیلان MBA برای سال جدید استقبال می‌کنند.

در عصر حاضر، کارفرمایان و استخدام‌کنندگان برای مهارت‌های اصلی MBA که در دانشگاه‌ها و موسسات معتبر یاد می‌گیرید و توسعه می‌دهید ارزش قائل هستند، آنها اعتقاد دارند که سرفصل‌ها و آموزه‌های دوره‌های مدیریت کسب‌وکار، دانشجویان را به خوبی برای پیشرفت در سازمان‌شان آماده می‌کند.

حال سوال اساسی اینجاست که مهارت‌هایی که در مدت گذراندن این دوره‌ها در خود ایجاد خواهید کرد چیست و چرا برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد؟ در اینجا 11 مهارت برتر فارغ‌التحصیلان MBA  وجود دارد که استخدام‌کنندگان بیشترین ارزش را برای آن قائل می‌شوند.

1. مهارت‌های ارتباطی

برای اجرای روان امور، کسب‌وکارها به کارکنانی نیاز دارند که بتوانند بدون زحمت با همکاران، مشتریان و روسا ارتباط برقرار کنند. توانایی بیان نظرات خود به روشی واضح و محکم یکی از مهارت‌های اصلی در دنیای شرکت‌های بزرگ است که می‌توانید آن را در طول دوره MBA خود کامل کنید.

از آنجایی که مشتریان شرکت‌ها بیش از پیش ما در حال پرداختن به تجارت در دنیای دیجیتال هستند، بیشتر به دنبال افرادی هستند که هوش تجاری و مهارت‌های ارتباطی خوبی با مشتری داشته باشند. فرانسیس تاپلت، مدیر عامل شرکت مشاوره ارشد گروه مشاوره بوستون (BCG) می‌گوید: می‌توانید به اندازه کل روز باهوش باشید، اما اگر ارتباط درست برقرار نکنید، به آنچه که می‌خواهید نمی‌رسید.

در طول دوره MBA به شما آموزش داده می‌شود که چگونه یک گوینده با اعتماد به نفس، شنونده دقیق و نویسنده‌ای مختصر باشید که می‌توانید پیام خود را برای انواع مخاطبان و در رسانه های مختلف تنظیم کنید. اگر بتوانید به طور متقاعدکننده‌ای ایده‌های خود را مطرح کنید و به طرز ماهرانه‌ای در تعارضات؛ چه حضوری یا از راه دور، میانجیگری کنید، برای هر تیمی که در آن حضور دارید، یک سرمایه خواهید بود.

ارتباطات واقعاً رهبری معنادار ایجاد می‌کند، تا زمانی که دارای اعتبار و حقیقت باشد.

2.تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری

در طول دوره  MBA، شما بر هنر مدیریت زمان مسلط خواهید شد، زیرا با حجم کاری سنگین، مشارکت‌های اجتماعی و تعهدات حرفه‌ای کنار می آیید.

توانایی بر عهده گرفتن مسئولیت‌های متنوع و تغییر سریع از یک فعالیت به فعالیت دیگر پس از فارغ‌التحصیلی در شما به شدت تقویت خواهد شد. اغلب مجبور خواهید بود پروژه‌های مختلف را به طور همزمان سازماندهی کنید و در صورت بروز مشکلات و منحرف شدن برنامه‌ها تا حد امکان خودتان را وفق دهید.

به عنوان مثال، بسیاری از فارغ‌التحصیلان MBA به عنوان مشاور کسب‌وکار برای شرکت‌های مختلف کار خواهند کرد، که از شما می‌خواهند دیدگاه‌های ذینفعان مختلف را درک کنید و گاهی در کانون پروژه قرار بگیرید.

3.تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک شامل زیر سوال بردن سوگیری‌ها و مفروضات خود، جستجوی اطلاعات مرتبط برای تصمیم‌گیری آگاهانه و صرف زمان برای تأمل برای یافتن مسیر اقدام مناسب است.

متفکران استراتژیک می توانند با هماهنگی با روندها و پرورش آینده‌نگری لازم برای آینده برنامه ریزی کنند، در حالی که چشم خود را به آنچه نیاز به توجه فوری دارد، نگاه می‌دارند.

MBA  شما را به این مهارت ارزشمند و چندوجهی مجهز می‌کند و البته این توانایی و مهارت‌ها مورد توجه بسیاری از شرکت‌هاست.

4. هوش دیجیتالی

کسب‌وکارها مجبور شده‌اند خود را با دنیای دیجیتالی‌شده وفق دهند و به دنبال افرادی هستند که تعامل با رسانه‌های اجتماعی را درک کنند، نحوه حرکت در نرم‌افزارهای مختلف را بلد باشند و مایلند در مورد فناوری‌های جدیدی که هر روز توسعه می‌یابند بیاموزند.

بسته به برنامه‌های ارائه شده، MBA  شما را با طیف وسیعی از مهارت‌های دیجیتال و تکنولوژیکی از جمله بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل، توسعه وب و گاهی اوقات حتی کدنویسی آشنا می‌کند. تخصص در آن ابزارها و توانایی استفاده از فناوری جدید به شما کمک می کند تا در دنیای امروزی شرکت‌ها، به ویژه در صنعت فناوری، برجسته شوید.

5.روحیه کارآفرینی

حتی اگر قصد دارید به جای راه‌اندازی شرکتی به یک سازمان بزرگتر بپیوندید، تفکر کارآفرینانه یک دارایی است. توانایی فکر کردن به مسائل، قبل از پدیدآمدن، یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌های کسب شده در دوره MBA در دنیای تجارت است.

موفقیت شرکت‌ها به نوآوری بستگی دارد و آنها دائماً به دنبال فارغ‌التحصیلان با استعدادی هستند که ایده‌های جدیدی برای پیشبرد کسب‌وکار ارائه می‌کنند.

دوره MBA به شما یاد می‌دهد که شکاف‌های موجود در بازار را شناسایی کنید و روندها را درک کنید، به این معنی که همیشه یک قدم جلوتر خواهید بود. از طریق پروژه‌های و برنامه‌های انفرادی و گروهی، شما یک هوش تجاری قوی خواهید داشت که شما را به یک کارآفرین مبتکر و زیرک تبدیل می‌کند.

6.مهارت‌های رهبری

رهبری یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های دورهMBA   است. بسیاری از سرفصل‌های این دوره به شما یاد می‌دهند که چگونه بر یک تیم نظارت نظارت کنید، فرایندها را مدیریت کنید و به اعضای تیم برای رسیدن به هدف مشترک انگیزه دهید.

طبق نظرسنجی استخدام‌کنندگان شرکتی GMAC، این دومین مهارت با ارزش در فارغ‌التحصیلان دوره‌هایMBA  است، درست پس از مهارت‌های بین فردی.

شرکت‌ها رهبرانی همدل و قابل اعتماد می‌خواهند که بتوانند با زمینه‌های جدید و شرایط پیش‌بینی‌نشده سازگار شوند. اگر از MBA آنلاین یا ترکیبی از حضوری و آنلاین فارغ‌التحصیل می‌شوید، ممکن است در تیم‌سازی از راه دور در حالت‌های مختلف کار، در زمان‌ها و مکان‌های متنوع نیز مهارت داشته باشید.

7.انعطاف پذیری

شما در طول دوره MBA با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد. پروژه‌ها شکست خواهند خورد، همکاری‌ها ممکن است از بین بروند، و هر قطعه محصولی که تولید می‌کنید از بالاترین کیفیت برخوردار نخواهد بود.

در دنیای شرکت‌ها با مشکلات مشابهی روبرو خواهید شد، اما آنچه مهم است توانایی شما در بازگشت، یادگیری درس و ادامه دادن است. پیشرفت تنها از طریق خودآگاهی و تمایل به رشد از روی اشتباهات ممکن است.

8.حل مسئله

دوره MBA به شما می‌آموزد که چگونه با حفاری در دانش و یافته‌های گذشته، در نظر داشتن دیدگاه‌های مختلف و همیشه در ذهن داشتن تصویر بزرگتر، راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده پیدا کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه منبع یک مسئله را شناسایی کنید، با اعضای تیم خود جلسات ایده‌پردازی و  طوفان فکری ایجاد کنید و گام‌های روشنی برای حل و فصل مسائل بردارید.

تجربه شما از بودن در کنار مدیران، کارآفرینان و گروه‌های متنوعی از دانشجویان و آشنایی و رسیدن به فراسوی مرزهای فرهنگی نیز به شما کمک خواهد کرد.

استفانی جونز، دانشیار رفتار سازمانی در دانشکده مدیریت ماستریخت (MSM) می‌گوید:

«تیم‌های متنوع عمدتاً به این دلیل مؤثرتر هستند که گروه‌های فرهنگی مختلف چیزها را به روش‌های کاملاً متفاوتی می‌بینند». دیدگاه‌های مختلف به حل مسئله و تفکر خلاق کمک می‌کند.

9.تصمیم گیری

دوره MBA نحوه تصمیم‌گیری کوتاه‌مدت و بلند‌مدت را به شما آموزش می‌دهد که این امر به مهارت‌های مدیریت زمان، مهارت‌های سازمانی و روابط در سطح عالی نیاز دارد.

از طریق یادگیری نحوه مذاکره، حل تعارض و مدیریت عملیات، توان هم‌فکری با دیگران و توانایی پیشبینی اتفاقات، شما به یک تصمیم‌گیرنده کارآمد تبدیل خواهید شد که می‌تواند فکر کند و به سرعت در مورد بهترین اقدام تصمیم‌گیری نماید.

شما قادر خواهید بود نحوه تخصیص منابع و اولویت‌بندی وظایف را به گونه‌ای تعیین کنید که باعث بهره‌وری بیشتر در کسب‌وکار شود و همه را راضی نگه دارد.

10.مهارت‌های بین فردی

دوره MBA شامل بسیاری از پروژه‌های گروهی است که به شما نحوه همکاری، برقراری ارتباط و سازش موثر با افراد در زمینه‌های مختلف و با افکار گوناگون را آموزش می‌دهد.

هنگامی که از دوره MBA فارغ‌التحصیل می‌شوید، این مهارت‌های بین فردی بیشترین ارزش را برای استخدام‌کنندگان خواهد داشت. توانایی شما برای کار با تیم‌های مختلف، درک رفتار انسانی و مدیریت سرمایه انسانی در یک محیط حرفه‌ای ارزشمند خواهد بود.

11.شبکه سازی

یکی از قدرتمندترین مزایایی که از گذراندن دوره MBA نصیب شما خواهد شد، یک شبکه گسترده، متنوع و فشرده از نخبگان کسب‌وکار است.

شما با اساتید برجسته، مشاوران کسب‌وکار، مدیران، کارآفرینان و کارفرمایان زیادی ملاقات خواهید کرد و ارتباطات مادام‌العمری ایجاد خواهید کرد که سال‌ها بعد برای شما مفید خواهد بود. این توانایی برای ایجاد، حفظ و گسترش یک شبکه قوی از ارتباطات حرفه‌ای در محل کار مفید خواهد بود.

مهارت‌های شبکه‌سازی که در طول این دوره کسب می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد که شبکه خود را حتی بیشتر توسعه دهید و فرصت‌هایی برای یادگیری، مشارکت و رشد در صنعت خود ایجاد کنید.

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

محبوبترین

اشتراک گزاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش‌های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط